Åter igen inne på att det måste vara ålders...

..betingat.
Idag på jobbet så söker jag svar på tusen o en frågor!!! Inget ovanligt alls o detta har inget med ålder att göra... Men... I detta fall hamnar jag i den sitsen att de som kan ge mig svar på min fråga finns i en grannkommun... Blir uppringd av en person från denna kommun... O han ger mig de svar jag söker... O sen ber han mig att skicka dem lite input osv... Som de så vackert brukar gå till... Han rabblar sin mailadress o vips... Här är det ett namn jag känner igen...
Precis som alla andra uppnått en viss ålder ställer jag frågan... Är du släkt med XXX XXX från Luleå??? 
"Ja det kan man säga, det är ju JAG" Aha... Lite snurrig blev ju jag ... " Men guuud då känner vi ju varandra!!!! Vi hängde ju jämnt under gymnasieåren!!"  "Men men är inte du i Råneå???" Utropar han....osv osv...
Ja åldersbetingat!!
Inser att jag börjar komma upp i den åldern så att man blir hemsökt lite varstans(ofta jobbrelaterat) av gamla kompisar som man inte träffat på "typ drygt" 20 år!!!!
 
Här för ett tag sedan fick jag frågan... Är du släkt med XXX som jobbar på SL i Stockholm... Japp de är min bror :)
Sen var jag på ett samråd med TrV o träffade GM från skoltiden... hon jobbar åt TrV nu för tiden... 
Ja ni förstår!!!! 
 
Min gamla kompisar sitter på de där mossiga stolarna precis som jag ?!?? De jobbar på Kommuner, de jobbar på Trafikverket och de måste ju helt enkelt vara ålderrelaterat.
 
Jag har hamnat i MEDELÅLDERN!!!!
 

 
 

Kommentera inlägget här :