Jag är lite av en ringoman...

Jag helt enkelt Älskar ringar, men det är ju tyvärr så att man bara har ett begränsat antal fingrar,
så det blir ju ett begränsat antal ringar :-). Jag har ju fortfarande fingrar kvar så det går ju faktiskt att trycka dit någon till, men det gäller att hitta något jag verkligen gillar. 
Detta är en Norrbottensring med ett hängande hjortron. Jag fick en norrbottensring av min fd svärmor och svärfar och svägerska när jag slutade på universitetet men den tappade jag bort tyvärr. Så jag köpte sen en ny med ett hjortron på. Det andra är en  ring med mina barns namn och våra månadsstenar, akvamarin, smaragd samt peridot. Sen min farmors förlovningsring som jag fick av min faster när jag konfirmerades. 
Kärlekens ring från Jokkmokkstenn.
Tornedalsringen i skedvariant (en del av presenten från Janne när jag fyllde 40, fick även tillhörande armband). Just nu får den vara på tummen eftersom jag har fått lite exem på de finger jag vanligtvis har den på. 
En Berså Petite Ring från Sägen och en silverring som jag köpt på en marknad i Jukkasjärvi. 
 
Ja ni ser ju, dessa ringar är de jag dagligen har på mig. 7 stycken!! Flera av dem finns det ett affektionsvärde i medan andra är sådana jag köpt bara för att jag gillar dem. 
 

Kommentera inlägget här :