Nu är denna sommarsemester...

... över för denna gång- nästan. Jag började med att ta ledig på onsdag för då tänker jag mig ut på en tur! 
Denna semester har tagit mig och J över hela landet. Kiruna-Ystad. Vi har trocklat oss genom landet och vi har besökt så många fina platser. 
Vi har varit ute på båtturer- vi har sett vackra himlar och massor med blommor...
  
Vi har besökt loppisar och vi har verkligen försökt se oss omkring i vårt avlånga land. 
 
 
Vi har upptäckt så många fina nya platser. 
 
Att resa med husbil har varit bättre än jag väntade mig. OCh det har lett till att vi har cyklat mer än vi normalt gör. 
Vi har ätit gott och vi har utforskat. 
 
Vi hade not inte trott att vi skulle hinna med allt vi gjort. 
 
Och äntligen lyckade vi hitta kantareller!
 
Efter att ha varit hem en kortis så åkte vi även ner till Luleå en sväng. Plockade blåbär, smakade åkerbär och plockade lite svamp. Vi träffade givetvis mina barn och fick massor med myggbett!
 
Väl hemma igen så blev det kräftskiva och genomgång av växthuset! Vår växthusvakt har fått njuta av jordgubbar under de veckor vi varit borta, men det verkar vara först nu resten kommer!

Kommentera inlägget här :