Okej det är bara så att jag är gammelmodig!!!!

Allt detta med appar o sådant på telefonen får mig att backa...
Jag måste läsa o kolla innan jag lägger till sådant!! Tänk om man blir lurad på nått sätt!??!
Tänk, för inte så himlalänge sedan (14-15 år sedan) hade jag inte en egen e-postadress!!! VA??? Fatta...
Jag skaffade min första e-postadress när jag började plugga!!! Alltså... Sen minsann fick jag min första egna mobil när jag väntade Em??!! Hon fyller 14 i år?!!
Att söka på internet var en hel vetenskap... Jag kommer ihåg att Christoffer 5-6 år sa till mig "Mamma man kan hitta massor med coola bilder på internet. Man skriver bara i rutan och sen kommer massor med bilder" 
Jag startar datorn samma kväll...Nu ska sökas (detta före e-postadress)... Startar upp modemet " pling-plong surr surr pling pling surr surr" Öppnar en sida.. Skriver i rutan "blommor" ... och till svar får jag Error???!! "Va nu då...??? Vilken skit detta fungerar ju inte" Sen tog det säkerligen ett år innan jag gjorde ett nytt försök. Då hade jag insett att jag inte skulle skriva bblommor i adressfönstret där uppe... Där skulle man skriva www.google.se Sen skulle man skriva BLOMMA. 
Ahhhh vad smart !!!!
Sen tyckte jag att det var pinsamt att jag var så himla dålig på det där med att skicka e-post... Trodde att jag var tvungen att sitta vid samma dator som där jag skapat kontot för att öppna...He he he...
Helt fantastiskt...Att skriva ett dokumnet hemma o skicka de till skolan innebar att jag var tvungen att vänta till min vanliga dator i datasalen var ledig... 
Ja erkänner att man inte fattade hela konceptet!
De där är en period av mitt liv då jag fick många aha-upplevelser... Jag var generade ganska många ggr.
Fick springa över till min dåvarande sambo o be honom hjälpa mig att ladda ner filer jag skickat... till den dator där jag satt...Sen visste jag inte att jag kunde hämta ut dem vid en annan dator bara jag sparade filen på min egna användare... Ha ha ha..
Om jag jämför mig själv idag med mig själv då så inser jag ju att jag helt enkelt är ett datageni idag!!! 
Jag kan skapa hemsidor , jag sitter o ritar o skriver o skickar o fixar o trixar hur mkt som helst... Ja man är helt enkelt fantastisk!!!!
 
 
 

Kommentera inlägget här :