Jag har börjat med lite släktforskning...

Hittade ett program som var jätte enkelt att använda så de är helkul. Jag vet att min brors svärfar forskar även lite på vår släkt men jag kan ju göra mina egna efterforskningar =)))
.
Det går ju fort att få ihop den närmaste släkten med fatrar, farbröder, morbröder med kusiner och så vidare... Har i alla fall börjat där. Nu hoppas jag att jag kommer kunna spinna vidare =)
.
.
Idag är vädret lysande här i stan... Solen strålar från en klarblå himmel o värmen har invaderat nejden =)... Gissar att temperaturen ligger kring 25-30 grader o de fläktar lite lagom.
Festivalen är i full gång o jag tror att alla semesterfirande Kirunabor är i stan =)
Vi har varit o ätit lite o vandrat runt på stan tittat på människor o på de som uppträder. I kväll blir de även en sväng... Men det blir nog ganska lugnt.
.
.
Jag har inga planer på att gå ut mer i helgen. Det känns som att det är rätt beslut... Jag vet att man bara sover bort de vackra dagarna om man partajar... O sanningen är ju att jag inte är en festprisse!!

Kommentera inlägget här :