De var så här...

... de var...Jag var ledsen o arg för att jag inte skulle få fortsätta på mitt gamla jobb...  Ursinnig o förtvivlad satte jag mig o började söka jobb... Jag sökte allt jag kunde tänka mig...Svea rike runt...

Då hittade jag ett jobb... Som jag  tyckte lät som nått jag hade gjort tidigare... Trafikledare på ett bussföretag!!! Ja ja...Jag har ju varit transportledare för lastbilar...De måste ju vara snarlikt att vara trafikledare för bussar....

Sökte jobbet...fick komma på anställningsintervju...Fanns dock ett MEN...Jag hade inte D-kortet...Meeen de löser AF bara jag får jobbet...
Inser att de handlar om att vara med o bygga upp ett nytt lokalbussföretag... Oki...Låter ju bra o spännande...Men de fixar jag säkert...Jag har ju varit tranportledare...Så de är ingen match... Tänker jag...

Hör inget, tror på fullaste allvar att de är kört... Men helt plötsligt kommer samtalet...De vill ha mig!!! O jag dansar en liten dans i köket hos J... Såååå glad jag blev... Nu har jag fått jobb igen...Kanske är jag fortfarande lite överkvalficerad...So what??? Jag har ju fått ett jobb...

Jag har idag insett vad de är för jobb jag fått!! Jag trodde ju att jag skulle jobba som transportledare men på ett bussföretag...

Döm om min förvåning idag när jag inser... Jag är den som kommer att styra hela verksamheten... De är JAG som kommer att vara chefen!!! Jag som kommer att anställa...De är jag som kommer ta besluten... De är jag som faktiskt kommer att vara chefen... HALLÅ!!!

Jag är i chock!!!






Kommentarer :

#1: litentanta

VA?!



Andas, testa valstakt för det är lite roligare

men kan ju ändå hållas tämligen lugnt, långsamt

ch syressättande!!



Ska jag alltså börja söka jobb där uppe, jag

menar jag "känner " ju dig ;-)



Ingen fara, jag lämnar aldrig Ume men stort jädra

grattis du kvinna mitt i karriären!!

skriven
#2: Lena

Grattis - är jätteglad för din skull! kramar från mej :)

skriven
#3: Anna

Hehe! Det var ju det där med att läsa arbetsbeskrivningen... :))



GRATTIS CHEFEN!!!

skriven
#4: svea

tack för kommentaren..

ja du.. kärlek är svårt!

Men va skönt för dig att det "ordnade sig" ;)

Må ni vara lyckliga tillsammans så länge ni båda vill och kan!

Kärlek är ju fint.. om man vågar...

skriven
#5: Pia

Jag hoppas att chocken är av det positiva slaget!!! ;o) Grattis "tjiifen"!!!

skriven

Kommentera inlägget här :