Sockerråttan...

Det finns en lite tjej som har stulit allas hjärtan... Hon är en liten brud på 2 år som verkligen lindar oss alla runt sitt lillfinger.
Man vill bara krama henne hela tiden . Men hon är ganska sparsam med sina kramar så man får stjäla dem.
I dag har jag träffat den lilla tösen... Hon bara tittade på mig till en början. Ville inte alls prata med mig.
Efter en liten lur där mitt på dagen så vägrade hon klä av sig ytterkläderna (hon hade sovit i vagnen ute). Hon satt o pratade med sin mommo. Men inte ett ord till mig! Hon bara skakade på huvudet så fort jag pratade.
Helt plötsligt kliver hon ner på golvet. Går med bestämda steg ut i hallen. Kommer tillbaka o spänner ögonen i mig o säger "Ska vi gå ut?" Jag blev så ställd!!
Ja det var bara dra på sig skor o jacka o sen gick skockerungen o jag på promenad. Vi pratade om regnet o skogen o stenarna o alla husen! Sen gungade hon. Hon berättade vem som bodde vart o sen skulle vi gå in o fika!!

Hoja vilken unge!

Kommentera inlägget här :