Hej o hå!

Hej på er. Nu var det länge sedan jag skrev men nu känner jag att det kanske är dags. Livet flyter på här i Kiruna Snön ligger i massiva drivor och solen har börjat värma! Så Vårvintern är på ingång!
Dagens Halo som visade sig på morgonen! ........... Jag har haft en hel del att göra o jag har haft en hel del värk på sista tiden så jag har varit ganska trött. Min högerarm har varit värsta problemet. ............ Hur som helst var det inte därför jag ville skriva ute nu är det så att jag har nu äntligen fått min snarkskena!!!
Jippi Jag har slutat snarka!!
Jag var på en snarkutredning i höstas och man konstaterade att jag har 10 andningsuppehåll per timme. Vilket inte är speciellt bra. Dom beslutade att jag till o börja med skulle testa en skena. Eftersom den har fungerat för kvinnor. Jag fick den i fredags och det har verkligen fungerat. Men.... Första natten helt oki, andra natten plockade jag ut den i sömnen o kastade in den under sängen. Tredje natten låg den på kudden när jag vaknade. Den sitter vansinnigt hårt. Så jag vet inte hur jag lyckas ta ut den när jag sover. Men det gör ganska ont så min gissning är att när det blir olidligt tar jag ut den helt enkelt. de två sista mornarna har den suttit kvar. Men i går morse kändes det som att käken hoppade ur led när jag skulle ta ut den. Men det gick till sig efter nån timme. Idag är det ännu värre högra kinden är lite svullen och det gör fortfarande ont och det är eftermiddag!!! Har varit förbi hos tandläkaren och dom säger att jag ska vila i från skenan tills det slutar göra ont! Dom gissar att jag fått en inflammation i muskeln!
Men åhhh.. Jag som varit så glad för att jag slutat snarka!

Kommentera inlägget här :