Jag måste erkänna en sak... :-/

... jag brukar prata om hur vi lagar mat från grunden... Kokar fond av räkskal eller gör långkoksgrytor o hur oerhör kulinariska smakupplevelser man kan skapa utan större åthävor.
.
Nu till min bekännelse:
IDAG HAR JAG KÖPT 4 ST FINDUS FÄRDIGLAGADE PAJER O TVÅ ANDRA FÄRDIGA FRYSTA MATRÄTTER
.
Jag är människa jag också...
Jag lagar inte maten från grunden varje dag!!!!!!!!
.
Nu har det varit lite si o så men matlagningen de veckor jag o J varit ensamma hemma. Det är så enkelt att bara gå ut o äta o då blir det automatiskt lunch ute också...Eftersom det inte blir några matrester!
.
Nu har jag köpt hem lunchbackar o slömiddagar för några dagar...Bara för att!!!
.
Jag vill hitta enkla snabba goda recept som man kan kasta ihop på 30 min när man kommer hem... Inte tråkig mat som korv o mackisar... Helst ska de sköta sig själv i ugnen...
Sjopp Chooong Klart!!
.

Kommentera inlägget här :