Vill man va´ fin får man lida pin!!!

Alltså... Idag har det varit dimma, svinkallt, regnat stora o små droppar om vart annat... Sen har det även kommit nån skvätt snöblandat...
Dagen till ära så skulle jag ut och titta på lite asfaltfläckar o nysådda gräsmattor o lite smått o gott!! Helt enkelt kolla att jobbet var ordentligt slutför... Så välplanerat av kollegan att ta en dag som denna... Så välplanerat av mig att ta på mig mina små nätta fina sommar skor 
Drog på mig min jack min överdragsbyxor mina vantar en mössa o mina fina sommar skor o ut i regnet.... Jiiiiiii...!!!???Kaaaaaallt
.
.
Morgonens sväng gick ganska fort ändå...Så det var helt överkommligt... Men sen då?? Eftermiddagen i snöblandat iskallt regn!!!! Mina fötter var lagda i blöt!! Varje klafsande steg så pressades vatten mellan mina tår!!
Nice!!
.
Kom in vid kaffetid!! Och jag kan lova att den varma kaffekoppen smakade gudomligt gott!!

Kommentera inlägget här :