Jag är en "soppoman"

Jag är en stor älskare av soppa!!
Skulle nog kunna leva ganka länge på att äta bara soppa =)))
.
Tomatsoppa är en av mina favoriter... Låter nog helknasigt i mångas öron, men jag lovar skulle ni smaka min hemgjorda tomatsoppa så skulle ni sluta rynka på näsan!
.
.
Nikkaloukta-soppa är mina barns favvo!!! Kryddig köttfärssoppa med rivna morötter, kålrot, vitkål o viktigaste är förstås rödbetor... Mmmm En riktig höstsoppa!
.
.
Köttsoppa är inte heller helt fel. Gjord på älg eller ren o massor med klimp!!
.
.
Köttsoppa utan klimp är ingen köttsoppa =)))
.
Dagens soppa blev en riktig hit!! Räksoppa!!! Vi gjorde en riktig soppa med koka fon på skalen, inget fusk här inte!!
.
.
O jag lovar den smakade fantastiskt!
.
Har ni nått recept på någon god soppa skicka det gärna till mig!!

Kommentera inlägget här :