Helt seriöst...

... vi ska flytta!
Ja ja ja...Vi har köpt hus!
Jag har varit motståndare till att köpa husr jag flyttade hit upp. Men jag ändrade mig när jag insåg att här i Kiruna är det svårt att hitta en vettig bostad i lägenhetsformat! 
Jag började kolla hemnet o vi var på ett antal olika husvisningar.
Kruxet var bara att i denna stad är ju även husmarknaden helt
 
Det är svårt att beskriva för någon som inte bor här hur bostadsmarknaden ser ut.
Det finns i stort sett inga lediga hyresrätter. Ska du ha en chans så måste du ha stått flera år i bostadskön!
Det finns nästan inga hus till salu o de som säljs ligger i prisnivå mellan 1.5 - 2 miljoner om det räcker!!
Lägenheter ska vi inte tala om! 
 
Det är otroligt svårt att få tag på bostad.
 
Vi har i alla fall hittat vår framtida bostad :-)
Och vi är så otroligt glada!
Huset ligger i eller på Lombolo, vet inte hur man säger här i Kiruna, fått veta att jag säger fel. Huset är 136 kvm fristående. Det är en del småfix som vi ska göra men egentligen bara "kosmetik" o de är ju kul!
 
Så i vår flyttar vi!! Jihooo!
 
 

Kommentarer :

#1: LenaW

Grattis till husköpet!!

skriven

Kommentera inlägget här :