Nu är påsken över...

... o jag har äntligen fått plocka ner alla gardiner i lägenheten!!!
Tvättmaskinen surrar och alla gardiner ska nu tvättas o sen packas ner för att aldrig mer sitta i dessa fönster!!!!!
Snart snart snart så bor vi i vårt nya hus! Kanske kommer en del av dessa gardiner upp där... Kanskeblir det helt nya. Vem vet?? Jag har faktiskt ingen aning... Jag har inte kollat måtten!
29 april äger vi huset i alla fall!! O det ska bli så skönt att få lämna detta ställe o flytta till vårt nya hem!
 
När vi kom hem igår insåg jag hur hemskt dammigt o stökigt det var här o inte blev det bättre av att jag tog ner alla gardiner!! Fattar ni vad dammiga gardiner är?? Våra har ju hängt ett tag... i o försig... Men i alla fall??!! Det är samma med mattor! Dom samlar damm o skräp o så fort man rör dem så rasslar de... Huj!
Har konstaterat att denna lägenhet är otroligt dammig!
 
Vet inte vad det beror på men J säger att det förmodligen har med tvätten att göra! Vi tvättar i badrummet o hänger kläder överallt! Jag hoppas att det är sant, för nu får vi tvättstuga!!! Vilket är ett otroligt lyft! Ett helt litet rum där man tvättar o hänger kläder!! Det känns som evigheter sen jag hade en tvättstuga 
 
För att inte tala om att vi kommer att ha ett eget sovrum!!!! Det är lyx på hög nivå! Ända sedan jag flyttade från Råneå har jag sovit i vardagsrummet!! O nu kommer alla att få egna sovrum!!
 
Ja ja...Nu ska jag faktiskt dammsuga lite här!! Behövs verkligen det klira i halsen o näsan av allt detta damm!
 
 

Kommentera inlägget här :