Jag är en nörd...

... o jag blir nog bara nördigare för varje dag som går... Men sanningen är att jag blir ganska rädd när jag ser vissa saker i trafiken... 
 
Jag kan lugna alla med att säga att trots mitt yrkesval så är jag inte felfri i trafiken. Jag gör garanterat min fel jag också. Men jag försöker verkligen tänka mig för o jag försöker använda mitt sunda förnuft!! Jag utgår oftast ifrån att  dem jag möter i trafiken INTE ser mig!! Så jag måste vara övertydlig i mitt aggerande!! Så, passerar jag ett övergångsställe o jag ser att en cyklist är på ingång!! Jag utgår INTE från att dom stannar o kliver av...
Sen har jag lite problem med min höger fot 
 
Ja ja... över till de som jag ville skriva om...
 
På vägen finns de ett antal trafikanter... Cykel-, bil-, gång-, buss- och lastbilstrafikanter...
För att alla dessa trafikanter ska kunna känna sig trygg och säker i trafiken måste man ta hänsyn till varandra o man bör ha lite hum om trafikregler!!
När man tar körkort så tar man på sig ett ansvar och skyldigheter!! Detta innebär bland annat att man ska anpassa sig efter gällande vägförhållande och att man ska värna om och ta hänsyn till andra som vistas i trafiken!!
Som cykel- och gångtrafikant har man även ansvar o skyldigheter... Man ska värna om och ta hänsyn till andra som vistas i trafiken!!
De är så enkelt att bara kör: "störst kör först" eller chansa "Jag hinner över innan bilen kommer!!"
Vem är de som drabbas om olyckan är framme??
Cyklisten eller fotgängaren riskerar förmodligen sitt liv eller mkt allvarliga skador - fordonsföraren får leva med att de kanske kört över en annan männsika o där igenom orsakat deras död...
 
Tänk före, tänk långt fram, planera o chansa inte!! 
 
 
Ja med detta skrivet erkänner jag: JAG ÄR NÖRD!! 
Tack för mig!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :