Jag tycker att de är så roligt att...

... att safta o sylta o använda sådant som jag själv plockat...
Läste i en blogg om Älgörtsdricka!! Så igår när jag var o prommade nere vid älven så beslutade jag mig för att göra slag i saken...
De doftar ju himelsktgott så min gissning är ju att de är gott att dricka också!!
Ska bli spännande att testa...
Jag gjorde som när man gör citrondricka/rabarberdricka!! 
3 citroner
50 blombollar älgört
2 liter vatten 
1 tsk citronsyra
5-6 dl socker
De får stå och dra i ca 2 dagar och ska sen silas av i rena flaskor.
Lämpligt är ju pet-flaskor som man kan frysa eftersom saften inte håller så länge i kylen!
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ullrika

Låter som väldigt likt flädersaft på receptet! Smakade det bra?

Tänka sig! Jag hittade tillbaka hit efter flera års bortavaro! Läste hos dig för länge länge sen och av en slump (gick igenom gamla kommentarer hos mig själv) hamnade jag här. Nu ska jag snoka ikapp lite, eller... kanske inte nu när klockan är mitt i natten :) men jag kommer tillbaka en annan dag och snokar!

Tjo så länge!

Svar: Kul att du hittade tillbaka... De har kanske hänt en del sen sist. Ska kolla in dig med :-)
Magda

skriven

Kommentera inlägget här :