Vi kom oss ut en sväng...

... vi åkte på veteranskoterrally!!!!
de såg ut att vara så härligt ute... Strålande sol o bara -4,5 grader... Jag klädde mig för midvinter men inte J.
Vilket straffade sig... för det blåste på Tuolla-sjön... Men några timmar blev de i allafall...  J fick frysa lite men inte jag!
.
Sen hann vi även med att gå o fika på Safari i gallerian... Det är ganska mysigt att sitta där o titta på folk.
När man bor som vi gör så är de lätt att slinka in på ett fik i förbifarten o ta sig en kopp kaffe. Jag måste säga att de är en helt ny företeelse för mig.
.
När man var tonåring i Luleå så gick vi på Symfoni o bäljade te o rökte som borsbindare... =-S ... De tyckte vi var hur mysigt som helst... Men sen har jag som tappat den där café företeelsen under många år...
Men nu verkar den ha kommit tillbaka. Jag tycker de är så mysigt. Synd bara att det inte finns något café i Kiruna som även har öppet på söndagar!! Söndag är annars en sådan där dag som bara kan rinna iväg till ingenting.
Tänk då omdet fanns någonstans att gå för en god kopp kaffe o lite smågott till!! Skulle inte varit helt fel!!

Kommentera inlägget här :