VÅRSTÄDNINGS-basilusk på ingång

I morgon är jag tillbaka på jobbet!!! Om jag nu inte drabbas av nån annan elak bacilusk under natten!!
Jag har en förmåga att jobba trots att jag är sjuk!! Jag vet!!!! Men inte denna gång... Nu har jag varit hemma i flera dagar och det har faktiskt vänt!! Halsen är inte lika ond o örat har slutat värka!! Jag är tjock i halsen o lite hes fortfarande. Men idag fick jag en massa energi!!Orkade faktiskt tvätta hallmattorna!! Då är de dags att lämna hemmet!!
Risk finns ju att jag börjar vårstäda annars!!??
.
Våren verkar ha landat i Svedala!! Även här uppe i norr strålar solen genom fönstrena och smältvatten porlar efter gatorna!! Snöslasket är ett elände!! Hoppas att vi får ha kvar isarna lääänge!! Kalla nätter är ett måste. Så vi inte får barmark allt för fort!!
.
Jag har inte njutit speciellt mkt av de vackra vädret dock!! Har mest legat i sängen o beskådat mina fruktansvärt skitiga fönster, har inte haft orken att göra något åt dem!!!
.
Alltså??!! Hallå!! Kan nån svara på varför allt damm kryper fram o visar sig när vårsolen kikar fram????? Man har ju inte tid att vara hemma på helgerna för att städa! O frågan är ju om det hjälper att man städar? När man putsat fönstrena o dammat av fönsterbrädorna så rullar de nya tussar i hörnen o man inser att man lyckats skapa nya ränder på rutorna som inte fanns där tidigare!!
.
Vilken himlatur att jag varit sjuk!! Så jag sluppit ha dåligt samvete för mina skitiga fönster o dammiga hyllor o golv!!
.

Kommentera inlägget här :