Det har varit en underlig vecka...

Återhämtade mig från sjukan o var tillbaka på jobbet på torsdag... Sov inte så bra natten innan så man var lite trött. Men dagen var inte som vanligt, massor med andra aktiviteter som gjorde att man inte hann känna sig så trött.  
 
Lucia kom på besök på morgonen. Mycke vackert att se o höra i det vackra stadshuset i Kiruna!!! Jag missade detta förra året,men nu har jag fått uppleva det!!!
 
På kvällen var jag inte trött längre så vi tittade på tv till kl 24?!! Det hör inte till vanligheterna!!! Denna donna är ju kvällstrött. Efter en timmas sömn så väcker J mig "Vet du vad snöblindhet är??" 
Alltså , jag kan säga att min tanke först var att han pratade i nattmössan!! Men inte... J hade svetsat på dagen, och han hade blivit Svetsblind!!!! 
 
Han hade fruktansvärt ont. Såg inget och satt i sängen o kved!!! Fasen vad rädd jag blev!!!
Ringde Akuten men de sa bara " Ta två alvedon o en ipren, lägg en kall trasa ovanför ögonen o halvligg i sängen, de lindrar. De brukar läka ut av sig själv" Aaaagh!!! Men han hade ju ont!!! 
 
Jag kan säga att det inte blev så mkt sömn denna natt heller. Men som tur var så släppte den värsta smärtan o på morgonen så kunde han öppna ögonen i alla fall. Om han inte hade upplevt detta tidigare hade jag garnaterat ringt ambulansen!!!!
 
Fler händelser som är av "sjuklig"-karaktär??? Ja då det kan jag lova...
I går ringer dottern!!! Min son låg på golvet i sporthallen i Råneå, han köade(?) efter en ambulans!!!! Hon var mkt upprörd!!!  Han hade spelat en innebandymatch o halkat... Det visade sig att han brytit benet och skadat ligament...Så nu är han gipsad, ligger hemma o inväntar operation på söndag!!!
Stackars lillkillen (Bara 20 år) 
 
Detta bidrog till ytterligare en sen kväll...
Nu är de då äntligen lörda morgon, jag trodde att jag skulle sova länge, men vaknade 5.30... Legat här o läst massor med bloggar... funderat över hur det nu blir till jul. Och J sover som en sten!!!
 
Sååå...Nu har jag redovisat denna underliga vecka... Förhoppningsvis så bidrar helgen inte med fler händelser av ovanangiven karatär!!!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :